Spring naar navigatie Spring naar inhoud

In het overzicht vindt u de wachttijden tot intake van GGZ Drenthe per 14 december 2017.  De wachttijden zijn niet afhankelijk van welke zorgverzekering u heeft en gelden voor behandelingen zonder opname. Voor uw behandeling begint meldt uw (huis)arts u bij ons aan. Daarna maken wij een afspraak met u voor een intakegesprek. Tijdens het intakegesprek bespreken we wat er aan de hand is en wat wij voor u kunnen doen. Na het intakegesprek zoeken wij de juiste behandelaar voor u en kan de behandeling beginnen. Dit kan enkele weken in beslag nemen (wachttijd tot start behandeling).


Wachtlijstbemiddeling

Het is in ieders belang dat uw behandeling zo snel mogelijk gebeurt. Wanneer dat toch enige tijd duurt, kijken we samen met u op welke manier we u kunnen ondersteunen gedurende deze periode. 

Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u ook contact opnemen met uw zorgverzekeraar en vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen vier weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intake gesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen). 

Er kan afgeweken worden van wachttijden wanneer direct hulp nodig is.
Neem voor meer informatie contact op met het Aanmeld- en Informatiecentrum via (0592) 74 14 14.

Een vraag stellen

Lees ook onze veelgestelde vragen of stel hier direct uw vraag:

* = Verplicht veld

Voor vragen kunt u tijdens kantooruren ook telefonisch contact opnemen. Zorgvragen over uw persoonlijke psychische situatie behandelen wij niet per e-mail. Uw persoonsgegevens worden alleen gebruikt voor het reageren op uw bericht. De gegevens worden niet langer bewaard dan nodig is. Het beantwoorden van uw e-mail kan enkele dagen duren.