Spring naar navigatie Spring naar inhoud

Contact

Heeft u een vraag?

Heeft u een vraag of wilt u een van onze medewerkers spreken?
Bel ons tijdens kantooruren op (0592) 33 48 00, of stel uw vraag via het formulier onderaan deze pagina. Uit privacyoverwegingen geven wij géén informatie over personen die (mogelijk) hulp van ons krijgen. Wij vragen hiervoor uw begrip.

Afspraak afzeggen of wijzigen

U kunt uw afspraak tot uiterlijk 24 uur van tevoren wijzigen. Dit kan uitsluitend telefonisch. Belt u hiervoor met de afdeling waar u in behandeling bent. Het wijzigen of afzeggen van uw afspraak kan helaas niet via de website. Om te voorkomen dat u uw afspraak vergeet, bieden wij u een gratis service: afspraakberichten. Via sms of e-mail helpen wij u om uw afspraak niet te vergeten. Lees meer over deze service in de folder ‘Vergeet uw afspraak niet’ 

Hulp bij crisis

Bij acute ernstige psychiatrische problemen kunt u het beste uw huisarts, de huisartsenpost of  – als u al in behandeling bent bij GGZ Drenthe – uw behandelaar bellen. Deze overlegt met een psychiatrisch verpleegkundige van de Crisisdienst van GGZ Drenthe wat er moet gebeuren. Zo mogelijk nodigen we u uit voor een gesprek op een poli van GGZ Drenthe, of op de Spoedpoli in Assen. In bijzondere situaties komen wij naar u toe. Als het nodig is, krijgt u vervolgens psychiatrische crisisbehandeling thuis (IHT)

Contact bij crisis

Niet tevreden?

Bij GGZ Drenthe doen wij ons best om u een goede behandeling te geven. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent. Als dat zo is, horen we dat graag. U kunt dat het best tegen uw behandelaar zeggen. Lukt het niet om samen een oplossing te vinden? Vraag dan of de leidinggevende mee kan helpen. Vindt u het moeilijk om over uw klacht te praten? Of komt er geen oplossing? Als patiënt heeft u recht op ondersteuning door de onafhankelijke patiëntenvertrouwenspersoon. U kunt ook altijd vragen of de klachtenfunctionaris u kan helpen. U kunt uw klacht zelf melden, maar uw partner, familielid of een andere vertegenwoordiger mag dit ook voor u doen.

Klachtenregeling en klacht melden

Patiëntinformatie A-Z

Snel antwoord op uw vragen

Waar kan ik een afspraak maken?

Uw behandeling bij GGZ Drenthe start met een gesprek met uw huisarts. Uw huisarts meldt u aan bij GGZ Drenthe. Daarna bellen wij u voor het maken van een afspraak voor een intakegesprek. Als wij u telefonisch niet kunnen bereiken, ontvangt u van ons een schriftelijke uitnodiging.

Wat gebeurt er als ik mijn afspraak niet of te laat afzeg?

Als u niet op uw afspraak komt, of als u uw afspraak niet ten minste 24 uur van tevoren heeft verzet, kunnen wij u € 50 in rekening brengen. Deze kosten kunt u niet declareren bij uw zorgverzekeraar. Als u uw afspraak wél op tijd heeft verzet, of als uw behandelaar vindt dat er bijzondere omstandigheden voor u gelden, brengen wij uiteraard geen kosten in rekening.

Om te voorkomen dat u uw afspraak vergeet, bieden wij u een gratis service: afspraakberichten. Via sms of e-mail helpen wij u om uw afspraak niet te vergeten. Lees meer over deze service in de folder ‘Vergeet uw afspraak niet

Alle vragen

Een vraag stellen

Lees ook onze veelgestelde vragen of stel hier direct uw vraag:

* = Verplicht veld

Voor vragen kunt u tijdens kantooruren ook telefonisch contact opnemen. Zorgvragen over uw persoonlijke psychische situatie behandelen wij niet per e-mail. Uw persoonsgegevens worden alleen gebruikt voor het reageren op uw bericht. De gegevens worden niet langer bewaard dan nodig is. Het beantwoorden van uw e-mail kan enkele dagen duren.