Spring naar navigatie Spring naar inhoud

Contact

Heeft u een vraag?

Heeft u een vraag of wilt u een van onze medewerkers spreken?
Bel ons tijdens kantooruren op (0592) 33 48 00, of stel uw vraag via het formulier onderaan deze pagina. Uit privacyoverwegingen geven wij géén informatie over personen die (mogelijk) hulp van ons krijgen. Wij vragen hiervoor uw begrip.

Hulp bij crisis

Bij acute ernstige psychiatrische problemen kunt u het beste uw huisarts, de huisartsenpost of  – als u al in behandeling bent bij GGZ Drenthe – uw behandelaar bellen. Deze overlegt met de triageverpleegkundige van de Crisisdienst van GGZ Drenthe wat er moet gebeuren. Zo mogelijk nodigen we u uit voor een gesprek op een poli van GGZ Drenthe, of op de Spoedpoli in Assen. In bijzondere situaties komen wij naar u toe. Als het nodig is, krijgt u vervolgens psychiatrische crisisbehandeling thuis (IHT)

Contact bij crisis

Afspraak wijzigen

U kunt uw afspraak tot uiterlijk 24 uur van tevoren wijzigen. Dit kan uitsluitend telefonisch. Belt u hiervoor met de afdeling waar u in behandeling bent. Het wijzigen van uw afspraak kan helaas niet via de website. Om te voorkomen dat u uw afspraak vergeet, bieden wij u een gratis service: afspraakberichten. U kunt zich hiervoor aanmelden bij de balie. Of vraag uw behandelaar.

Niet tevreden?

Bij GGZ Drenthe doen wij ons best om u een goede behandeling te geven. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent. Als dat zo is, horen we dat graag. U kunt dat het best tegen uw behandelaar zeggen. Lukt het niet om samen een oplossing te vinden? Vraag dan of de leidinggevende mee kan helpen. Vindt u het moeilijk om over uw klacht te praten? Of komt er geen oplossing? Als u vrijwillig in zorg bent, kunt u altijd vragen of de klachtenfunctionaris u kan helpen. Als u bent opgenomen of als u onvrijwillige zorg krijgt, heeft u recht op ondersteuning door de onafhankelijke patiëntenvertrouwenspersoon.

U kunt uw klacht zelf melden, maar uw partner, familielid of een andere vertegenwoordiger mag dit ook voor u doen.

Klachtenregeling en klacht melden

Patiëntinformatie A-Z

Snel antwoord op uw vragen

Waar kan ik een afspraak maken?

Uw behandeling bij GGZ Drenthe start met een gesprek met uw huisarts. Uw huisarts meldt u aan bij GGZ Drenthe. Daarna bellen wij u voor het maken van een afspraak voor een intakegesprek. Als wij u telefonisch niet kunnen bereiken, ontvangt u van ons een schriftelijke uitnodiging.

Kan ik een afspraakherinnering ontvangen?

Ja, meestal kan dat. Via uw mobiel of e-mail helpen wij u herinneren aan uw afspraak. Wij vragen hiervoor uw toestemming als u voor het eerst bij GGZ Drenthe komt. Bent u al patiënt bij ons, dan kunt u zich voor deze service aanmelden via het secretariaat waar u in behandeling bent. Of vraag uw behandelaar voor meer informatie. 

Hoe kan ik een afspraak wijzigen of afzeggen?

U kunt uw afspraak tot uiterlijk 24 uur van tevoren wijzigen. Dit kan uitsluitend telefonisch. Belt u hiervoor met de afdeling waar u in behandeling bent. Het wijzigen of afzeggen van uw afspraak kan helaas niet via de website of e-mail.

Alle vragen

Een vraag stellen

Lees ook onze veelgestelde vragen of stel hier direct uw vraag:

* = Verplicht veld

Let op: dit contactformulier is niet bedoeld voor het doorgeven van wijzigingen en/of afmeldingen voor gemaakte afspraken. Neem hiervoor contact op met het secretariaat van uw zorgprogramma.

Voor vragen kunt u tijdens kantooruren ook telefonisch contact opnemen. Zorgvragen over uw persoonlijke psychische situatie behandelen wij niet per e-mail. Uw persoonsgegevens worden alleen gebruikt voor het reageren op uw bericht. De gegevens worden niet langer bewaard dan nodig is. Het beantwoorden van uw e-mail kan enkele dagen duren.