Spring naar navigatie Spring naar inhoud

We vinden het belangrijk samen met u te kijken of de doelen van de behandeling behaald worden, of in ieder geval dichterbij komen. Hier hoort ook bij dat we met elkaar vaststellen wanneer de behandeling kan worden afgerond. Daarom bespreekt uw behandelaar samen met u het effect van de behandeling. Dat heet evaluatie. Om de evaluatie van uw behandeling te ondersteunen, vragen wij u aan het begin en tijdens de behandeling enkele keren één of meerdere vragenlijsten in te vullen. 

Vragenlijsten

Het is belangrijk om te meten of de behandelingen die wij bieden helpen. Daarom vragen we onze cliënten vóór en tijdens hun behandeling vragenlijsten in te vullen. Uiteraard kunt u hier hulp bij krijgen. Ook het behandelteam gebruikt vragenlijsten om de voortgang van ieders behandeling bij te houden. Dit gebeurt bijvoorbeeld wanneer het voor u niet mogelijk is zelf een vragenlijst in te vullen. In alle gevallen krijgen we met behulp van de antwoorden op vragenlijsten, een goede indruk hoe het met u gaat en of de behandeling resultaat heeft. We bespreken de uitslag van de vragenlijsten met u.

Er zijn verschillende vragenlijsten: voor kinderen, volwassenen en ouderen. Maar ook voor poliklinische of klinische hulp. Alle vragenlijsten hebben tot doel het resultaat van de behandeling te meten. Vragenlijsten staan ook bekend onder de term ROM of Routine Outcome Monitoring. Dit betekent hetzelfde als regelmatig meten.

Snel antwoord op uw vragen

Ik ben gebeld nadat ik een vragenlijst heb ingevuld. Gebeurt dit vaker?

Vragenlijsten zijn bedoeld om te weten te komen wat er precies met u aan de hand is of de behandeling u helpt. In sommige gevallen laten de antwoorden op de vragen zien dat er meer of iets anders aan de hand is dan gedacht werd. In dat geval nemen we contact met u op om dit met u te bespreken.

Hoe gaat GGZ Drenthe te werk?

Na een verwijzing door de (huis)arts krijgt u van ons een uitnodiging voor een eerste gesprek: de intake. In dit gesprek luisteren we naar uw verhaal en bespreken we uw klachten. Soms is meer onderzoek nodig. Daarna maken wij een behandelplan. Hierin staat wat er aan de hand is (diagnose) en wat we er aan kunnen doen. Dit voorstel bespreken we met u. Als u het er mee eens bent, kunnen we beginnen met de behandeling.

Waar kan ik een vraag/opmerking/fout over deze website melden?

U kunt ons informeren via het formulier: “Een vraag stellen”, deze bevindt zich onderaan de pagina. Wij beantwoorden uw vraag of opmerking zo snel mogelijk.

Ik wil graag mijn (persoons)gegevens wijzigen. Hoe doe ik dat?

Neem contact op met de afdeling waar u in behandeling bent.

Alle vragen

Een vraag stellen

Lees ook onze veelgestelde vragen of stel hier direct uw vraag:

* = Verplicht veld

Het beantwoorden van uw bericht kan enkele dagen duren. Vragen over uw persoonlijke psychische situatie behandelen wij niet per e-mail. Voor vragen kunt u tijdens kantooruren ook telefonisch contact opnemen via 0592 – 74 14 14. 

Met het invullen van het contactformulier geeft u toestemming uw persoonsgegevens te gebruiken voor het reageren op uw bericht. Uw gegevens worden alleen voor dat doel gebruikt en niet langer bewaard dan nodig is.